DESCRIPTIF
- Parution : 2023
- Revue : Alter, European Journal of Disability Research
- Numéro :
17/2
- Pages : 92
- ISBN EHESS :
978-2-7132-2991-6
- Prix : 35.00€
Varia
Revue Alter, European Journal of Disability Research, n° 17/2

Sommaire
Sylvain Ferez, Laura Silvestri, Damien Issanchou, Normand Boucher, Patrick Fougeyrollas
Assessing barriers and facilitators to social participation in educational and professional contexts of young people with cystic fibrosis. Challenges of using mixed methods to identify the weight of the human environment
Évaluer les obstacles et les facilitateurs à la participation sociale en contextes scolaires et professionnels de jeunes atteints de mucoviscidose. Enjeux du recours aux méthodes mixtes pour saisir le poids de l’environnement humain
Alida Gulfi, Amélie Rossier
Collaboration between Social Educators and Nurses in Institutions for Persons with Disabilities in French-speaking Switzerland
La collaboration entre éducateurs sociaux et infirmiers dans les structures résidentielles du handicap en Suisse romande
Jean-Yves Barreyre, Lydie Gibey, Patricia Fiacre
Analysis of the process of strenghthening vulnerabilities in complex autism situation
Analyse du processus de renforcement des vulnérabilités dans les situations complexes d’autisme
Finn Amby, Lena Kjeldsen
Categorizing Clients with Disabilities. Exploring the Gap between Political Goals and Practice in Municipal Employment Centres
Catégoriser les clients handicapés. Explorer l’écart entre les objectifs politiques et la pratique dans les centres d’emploi municipaux
Book review / Note de lecture
Henri-Jacques STIKER. 2021. Comprendre la condition handicapée. Réalité et dépassement. Toulouse: Érès
Par Louis Bertrand
- Autres titres relatifs à :
Éditions de l'EHESS,© 2007